De Buurtwagen

Van Buurtkastje naar Buurtwagen.

Spijkstaal Optima 9300 Rijdende Winkel - SRV WAGENS

Een doel van de stichting is onder andere het opzetten en exploiteren van een Buurtwagen (een rijdende winkel) om verspilling van voedsel tegen te gaan, mensen te helpen die minder te besteden hebben en om een bijdrage te leveren aan een sociale maatschappij. De winkel is gericht op mensen die zich zorgen maken over de hoeveelheid voedsel die wordt verspild, bewust willen bijdragen aan minder voedselverspilling en anderen willen helpen.

SoGoed gaat in de Buurtwagen producten verkopen die over de datum zijn maar nog wel eetbaar, producten met beschadigde verpakking en producten uit overproductie. De prijzen liggen 30 tot 50 procent onder de normale winkelprijs. Ook kunnen er boodschappen worden geruild.

De Buurtwagen is voor iedereen. De bedoeling is dat de Buurtwagen geen route gaat rijden, maar iedere dag ergens in een wijk staat. Een lidmaatschap is niet nodig.

Leveranciers

SoGoed is voor het opzetten van de Buurtwagen afhankelijk van giften uit de foodsector: bakkers, fruit- en groentetelers, groothandels in food en voedselproducenten. Wilt u ook leverancier worden van SoGoed?  Wij komen graag met u in contact om afspraken te maken.

Voor de supermarkt komen wij graag producten uit de overproductie en/of met misverpakking bij u ophalen. Net als alle andere bedrijven leven wij uiteraard de warenwet na.

boodschappen

Om het project van de Buurtwagen van de grond te krijgen is een startbedrag nodig van Euro 25.000 op. Dat is voor de aanschaf van een oude SRV-wagen, het aanpassen van de Buurtwagen en de investering in de eerste producten. De jaarlijks exploitatie is geschat op Euro 10.000 per jaar.

Donateurs

Om het project van de Buurtwagen te realiseren is geld nodig. Wilt u ons helpen om de Buurtwagen de weg op de krijgen? Doneer dan nu!

Ook in de Buurtwagen: Liever delen dan verspillen!

Wilt u meer informatie over de Buurtwagen? Neem dan contact op via telefoonnummer 06-28753956.