HomeOver ons

Stichting SoGoed is er om anderen te helpen

Aan de hand van maatschappelijke projecten zet de stichting zich in voor mensen die in armoede leven en gaat daarnaast voedselverspilling tegen. Ook jij kunt een steentje bijdragen.

Het ontstaan

Stichting SoGoed  is een  particulier initiatief  opgericht  op 9 augustus 2016 . Het doel van de stichting is om aan de hand van diverse projecten mensen in armoede te helpen en daarnaast voedselverspilling tegen te gaan. Dit gebeurt op dit moment in de  vorm van Buurtkastjes , Buurtkoelkasten en een Boodschappenkar. De projecten van de stichting dragen bij aan een sociale sfeer in de buurt. Neem wat je nodig hebt en geef weg wat je kan missen. Zo helpen we elkaar.

"Liever delen dan verspillen! Zo verspillen we minder voedsel, helpen een ander en dragen we bij aan een meer sociale buurt."

Het Buurtkastje

Het Buurtkastje is een van de populairste projecten van Stichting SoGoed. Het kastje kan overal geplaatst worden, bijvoorbeeld ergens in een voortuin, bij een kerk of zorgcentrum. Het staat iedereen vrij een kastje te maken of te plaatsen en dat wordt dan ook sterk aangemoedigd vanuit de stichting. De kastjes worden handgemaakt in de werkplaats in Purmerend en zijn voor iedereen aan te schaffen via onze webshop.

Bekijk dit product

Winkel

Bekijk in onze online winkel de producten die rechtstreeks uit onze werkplaats komen.

Werkplaats

Zelfs onze werkplaats heeft een maatschappelijk belang. Weten waarom?

Aanmelden als sponsor

Word sponsor en draag jouw steentje bij aan het tegengaan van maatschappelijke problemen als armoede en voedselverspilling.

Projecten

Stichting SoGoed zet zich in voor mensen die het met minder moeten doen. Onze projecten dragen hier aan bij.