Liever delen dan verspillen?

Buurtbewoners een handje helpen en tegelijkertijd voedselverspilling tegengaan? Stichting SoGoed zet zich in voor mensen met wat minder en draagt hiermee bij aan een groenere planeet.

Ontdek wat wij doen

Winkel

Bekijk in onze online winkel de producten die rechtstreeks uit onze werkplaats komen.

Werkplaats

Zelfs onze werkplaats heeft een maatschappelijk belang. Weten waarom?

Aanmelden als sponsor

Word sponsor en draag jouw steentje bij aan het tegengaan van maatschappelijke problemen als armoede en voedselverspilling.

Projecten

Stichting SoGoed zet zich in voor mensen die het met minder moeten doen. Onze projecten dragen hier aan bij.

Ons verhaal

Op 9 augustus 2016 is Stichting SoGoed in het leven geroepen. Aan de hand van verschillende initiatieven zet SoGoed zich in om voedselverspilling tegen te gaan en mensen met wat minder op weg te helpen. Een goed voorbeeld daarvan is het Buurtkastje (Little Free Pantry), waarbij buurtbewoners producten die ze niet gebruiken achter kunnen laten of kunnen ruilen tegen andere producten. Meer weten over de initiatieven van Stichting SoGoed?

Leer ons kennen
Waar helpt de stichting bij?

Op particulier initiatief is op 9 augustus 2016 de Stichting SoGoed opgericht. Het doel van de stichting is om aan de hand van diverse projecten mensen in armoede te helpen en daarnaast voedselverspilling tegen te gaan. Dit gebeurt in de vorm van Buurtkastjes en een sociale werkplaats, maar inmiddels zijn er ook plannen om een Buurtwagen op te zetten. De projecten van de stichting dragen bij aan een sociale sfeer in de buurt. Neem wat je nodig hebt en geef weg wat je kan missen. Zo helpen we elkaar.

Wat kan ik doen om de stichting te steunen?

Je kunt onze stichting steunen met een kleine éénmalige of maandelijkse bijdrage via onze donatie pagina. Met deze donatie draag jij bij aan een meer sociale buurt en steun jij onze projecten.

Welke projecten heeft de stichting tot nu toe gestart?

De stichting heeft onder andere het buurtkastje bedacht om voedsel verspilling tegen te gaan. Ter uitbreiding van het buurtkastje is de buurtwagen in het leven geroepen. Sinds kort zijn wij ook in het bezit van onze boodschappenkar waarmee wij op zoek gaan naar boodschappen die bewoners van de wijk kunnen missen. Alles over deze projecten kun je teruglezen op onze projecten pagina.

Als ik geld doneer wat gebeurt daar dan mee?

Met uw financiële donatie ondersteunt u het werk van de stichting. Wij kopen dan bijvoorbeeld overschot producten in en delen we dat weer met anderen.

Wordt het Buurtkastje in een fabriek gemaakt?

Het Buurtkastje komt niet uit een fabriek en is echt handwerk. De kastjes worden zo zorgvuldig als mogelijk gemaakt. Met veel passie, geduld, aandacht en onder begeleiding. Ondanks alle aandacht kan het, omdat het maken van het Buurtkastje echt handwerk is, voorkomen dat het kastje soms onvolkomenheden heeft.

Veelgestelde vragen

Op naar 500 Buurtkastjes in Nederland

Samen met onze donateurs en ambassadeurs gaan we richting de 500 Buurtkastjes in Nederland. Dit aantal groeit snel en wellicht staat er dan ook binnenkort bij u een Buurtkastje in de buurt. Benieuwd of er ook een Buurtkastje bij u in de buurt staat? Je kunt ze vinden via onze Google Maps. Heeft u zelf een Buurtkastje of kent u iemand die een Buurtkastje heeft en deze staat nog niet op onze kaart? Laat het ons dan even weten.

Naar Google Maps

Altijd op de hoogte met onze nieuwsbrief