Buurtkastje een succes!

Het Buurtkastje is een succes!

Sins de opening van het kleinste winkeltje in januari 2017 hebben veel mensen de weg naar de kleine en gratis openbare proviandkast gevonden. Er worden producten in het kastje gezet, er uit gehaald of geruild. En dat is nu juist de bedoeling. Het motto van de Stichting SoGoed is: ‘Liever delen dan verspillen!’

Sommige mensen dragen het project een warm hart toe en doneren producten. Dat gebeurd ook soms anoniem. Wij zijn deze gulle gevers zeer dankbaar want ook door hen blijft de voorraad in het kleinste winkeltje van Purmerend in stand. Er liggen dus altijd wel producten in. En heus niet alleen voeding. Regelmatig liggen er ook toiletartikelen in zoals zeep, shampoo of tandpasta.

Na een start periode krijgt het kastje steeds meer bekendheid. Een gevolg daarvan is dat particulieren en organisaties interesse tonen om ook een Buurtkastje te plaatsen. Bijvoorbeeld in de voortuin of langs de zijkant van het huis. Ook wordt geïnformeerd naar de mogelijkheden om een kastje te plaatsen bij bijvoorbeeld een kerk, een winkelcentrum of in een zorgcentrum.

Het initiatief van het kleinste winkeltje gaat zich verder ontwikkelen. Uiteraard hebben we nagedacht over hoe dat zou kunnen. Het is iedereen vrij om een kastje te maken en te plaatsen. Dat stimuleren wij dan ook graag.

Daarnaast bieden wij de mogelijkheid aan om een kastje te kopen. We gaan dan stap voor stap bouwen aan een heuse winkelketen van kleinste winkeltjes in Nederland. Daarmee verspillen we samen veel minder voedsel en helpen we andere mensen. Mooi als we dat samen zouden kunnen doen!

Meer informatie over het kopen van een Buurtkastje kunt u lezen op de volgende link: Buurtkastje kopen?