Adopteer een SoGoed winkeltje.

SoGoed winkeltje is een succes!

Sins de opening van het kleinste winkeltje in januari 2017 hebben veel mensen de weg naar de kleine en gratis openbare proviandkast gevonden. Er worden producten in het kastje gezet, er uit gehaald of geruild. En dat is nu juist de bedoeling. Het motto van de Stichting SoGoed is: ‘Liever delen dan verspillen!’

Sommige mensen dragen het project een warm hart toe en doneren producten. Dat gebeurd ook soms anoniem. Wij zijn deze gulle gevers zeer dankbaar want ook door hen blijft de voorraad in het kleinste winkeltje van Purmerend in stand. Er liggen dus altijd wel producten in. En heus niet alleen voeding. Regelmatig liggen er ook toiletartikelen in zoals zeep, shampoo of tandpasta.

Na een start periode krijgt het kastje steeds meer bekendheid. Een gevolg daarvan is dat particulieren en organisaties interesse tonen om ook een Little Free Pantry te plaatsen. Bijvoorbeeld in de voortuin of langs de zijkant van het huis. Ook wordt geïnformeerd naar de mogelijkheden om een kastje te plaatsen bij bijvoorbeeld een kerk, een winkelcentrum of in een zorgcentrum.

Het initiatief van het kleinste winkeltje gaat zich verder ontwikkelen. Uiteraard hebben we nagedacht over hoe dat zou kunnen. Het is iedereen vrij om een kastje te maken en te plaatsen. Dat stimuleren wij dan ook graag.

Daarnaast bieden wij de mogelijkheid aan om een kastje te adopteren. Het kastje blijft dan eigendom van de stichting. We gaan dan stap voor stap bouwen aan een heuse winkelketen van kleinste winkeltjes in Nederland. Daarmee verspillen we samen veel minder voedsel en helpen we andere mensen. Mooi als we dat samen zouden kunnen doen!

Hoe werkt het?

U kunt een kastje adopteren voor € 100,–. Wij leveren dan een kastje. U dient rekening te houden met een levertijd. De duur van de levertijd is afhankelijk van de beschikbare tijd en mensen in de werkplaats van Grip Purmerend. Het kastje wordt geleverd zonder bevestigingsmateriaal. Afhankelijk van de plek waar u het kastje gaat plaatsen dient u zelf te zorgen voor een paal in de grond, ophangsysteem voor aan de muur en al het benodigde bevestigingsmateriaal.

We geven graag advies over geschikte locaties. Na aanschaf van het kastje bent u zelf verantwoordelijk voor het beheer van het kastje en het in stand houden van de voorraad producten en de controle op de inhoud en op de houdbaarheidsdatum. De Stichting neemt daar geen enkele verantwoordelijkheid voor.

Indien de stichting producten beschikbaar heeft dan wordt dat over de kastjes verdeeld. Tevens delen we kennis en ervaringen met elkaar en organiseren we speciale acties rondom het kastje.

U krijgt de SoGoed Nieuwsbrief en de locatie van het kastje wordt vermeld op de website.

Wilt u meer informatie over het adopteren van een kastje stuur dan een email aan: info@stichtingsogoed.nl of bel naar nummer 06 – 28 75 39 56.

Samen werken aan ‘Liever delen dan verspillen!’