Energietoeslag liever delen?

Er komen steeds meer Buurtkasjes in Nederland. Het aantal neemt flink toe!

René Verhoogt

October

2022

In de afgelopen periode is het aantal Buurtkastjes in Nederland flink toegenomen. Steeds meer mensen doen mee met het 'Liever delen dan verspillen'. Dat doet men door het delen van boodschappen in kastjes in de buurt. Heb je iets nodig uit het Buurtkastje dan mag je het pakken. Heb je boodschappen over dan zet je er wat in en ruilen mag ook. De kastjes zijn er voor iedereen en zijn ook bijna altijd open. Lid worden is niet nodig. De buurtkastjes zijn te vinden bij particulieren, bedrijven en of instanties. Door het delen van boodschappen wordt voedselverspilling voorkomen, help je een ander die het minder heeft en werk je samen aan een meer sociale buurt.

De stichting SoGoed probeert zo veel als mogelijk de Buurtkastjes onder de aandacht te brengen van zo veel als mogelijk mensen. Door verkoop van Buurtkastjes, het geven van voorlichting en informatie en door te stimuleren dat op veel meer plekken in het land kastjes komen.

Ook u kunt meehelpen om de beweging te laten groeien. Door dure boodschappen hebben veel mensen het moeilijk. Steeds meer mensen maken gebruik van de Buurtkastjes.

Binnenkort krijgt u de energietoeslag. Kunt u de energietoeslag of een deel daar van missen? En bent u op zoek naar een goed doel voor een donatie? Misschien is dat het project van de Buurtkastjes wel iets voor u. Door uw energietoeslag of een deel daarvan te delen kunnen wij het aantal Buurtkastjes uitbreiden.

Uw donatie kunt u overmaken op Bankrekening: NL40ABNA0419435018 ten name van de Stichting SoGoed in Purmerend onder vermelding van actie Liever delen!

Dank u wel!

Het laatste nieuws