Onderhoud Buurtkastje.

Als het SoGoed Buurtkastje buiten staat vraagt het onderhoud wat aandacht!

March

Onderhoud Buurtkastje.

Als het SoGoed Buurtkastje buiten staat heeft het last van alle weersomstandigheden. Jaarlijks onderhoud is daarom belangrijk.

Het SoGoed Buurtkastje is handgemaakt. Het materiaal is Multiplex van 18 mm dikte.

Als het Buurtkastje in elkaar is gezet komen er twee lagen grondverf op. Dat is normale grondverf. Eerst wordt het hout geschuurd. Dan de eerste laag grondverf. Nog een keer licht schuren en dan tweede laag grondverf. Na de grondverf wordt het Buurtkastje voorgelakt en tot slot afgelakt met Sikkens EPS. In totaal dus 4 lagen verf.

Tenslotte komt de dakbedekking met steenslag erop en het loodrandje tegen vocht.

Om lang gebruikt te kunnen maken van het Buurtkastje is enig onderhoud belangrijk. Ons advies is om aan het einde van de zomer voor de herfst het Buurtkastje te checken. Schuur het licht op en lak het aan de binnen en buitenkant af.

Het deurtje bestaat uit plexiglas. Reinigen van het raampje kan het beste met een doek en wat water. Gebruik nooit een schuurspons want dan wordt het plexiglas dof.

Als u een Buurtkastje bij de stichting koopt dat is het uw eigendom. U bent daarna zelf verantwoordelijk voor het beheer en het onderhoud van het Buurtkastje. De stichting neemt daar geen enkele verantwoordelijkheid voor.

Mocht het deurtje van het Buurtkastje stuk zijn en kunt u bij ons een nieuw deurtje bestellen. De kosten van een nieuw deurtje zijn 25 euro. Dat is exclusief verzendkosten.