Purmerend krijgt een Babbelkar!

De Babbelkar is een nieuw initiatief van de Purmerendse stichting SoGoed.

René Verhoogt

2022

Met de Babbelkar gaan we de buurten in. De oldtimer Wilk caravan (uit 1976) zetten we in de wijk op een centrale plaats. We richten de plek gezellig in met stoeltjes en tafeltjes. Onder het genot van een kopje koffie, thee en wat lekkers (koek of taart) kunnen buurtbewoners elkaar ontmoeten. Het project richt zich vooral op een eenvoudige manier om buurtbewoners met elkaar in contact te brengen, met elkaar of met dienstverleners in de buurt. Ook proberen we met de Babbelkar actief te helpen bij het voorkomen van eenzaamheid in de buurt. Het streven is om één of twee keer in de maand een buurt te bezoeken. We maken hier nog een planning voor.

Naast de ontmoeting en het gesprek is het bij de Babbelkar ook mogelijk om, net als bij de Buurtkastjes of Buurtkoelkasten boodschappen te delen. Zo verspillen we minder voedsel, helpen we mensen die het minder hebben en werken we samen aan een meer sociale buurt.

Voordat we echt de buurt in gaan moet er nog wel wat werk worden verricht. Onder andere zal de inrichting van de caravan waar nodig worden aangepast.

Ook gaan we actief op zoek naar bedrijven, particulieren en of (maatschappelijke) organisaties die dit sociale project financieel zouden willen ondersteunen of op een andere manier willen samenwerken in dit project. Ook vrijwilligers zijn welkom. Bijvoorbeeld als gastvrouw of gastheer. Of voor het doen van allerlei andere hand- en spandiensten zoals technische klusjes of het bakken van een taart.

Wilt u meer informatie over het project? Stuur dan even een email aan info@stichtingsogoed.nl

Via de sociale media laten we weten wanneer de Babbelkar wordt geopend!

Het laatste nieuws